counter hit make

چگونه موهای پرپشت داشته باشیم


پریسا شاسب 29 خرداد 1402 3 دقیقه مطالعه
چگونه موهای پرپشت داشته باشیم

پرپشت شدن موها می‌تواند با استفاده از روش‌های طبیعی و همچنین با استفاده از محصولات بهداشتی انجام شود.

مادر در مجله اینترنتی بانوی زیبا به برخی از روش هایی که چگونه میتوانیم موهای پرپشت داشته باشیم اشاره میکنیم

روش های پرپشت شدن مو عبارتند از :

رازموهای پرپشت

مصرف غذاهای سالم :

مصرف غذا هایی که حاوی ویتامین‌ ها و مواد مغذی مفید برای موها هستند، می‌تواند به پرپشت شدن موها کمک کند. این غذاها شامل مواد غذایی غنی از پروتئین مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و سویا، مواد غذایی حاوی ویتامین B مانند غلات، قارچ و مغزهای آجیل است.

همچنین مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C مانند پرتقال، گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ ای و مواد غذایی حاوی ویتامین E مانند آووکادو، بادام و برنج قهوا ای نیز به پرپشت شدن موها کمک می‌کند.

راه های مراقبت از مو

مراقبت منظم از موها :

برای حفظ پرپشتی مو، باید از موهای خود مراقبت کنید. شامل شستشو، استفاده از شامپو مناسب برای نوع موی شما، ماساژ موها به طور دورانی با استفاده از روغن‌ های طبیعی مانند روغن نارگیل و روغن زیتون است.

شامپو مناسب برای هر نوع مو، باید با توجه به نوع موی شما انتخاب شود. در ادامه شما را با برخی از شامپوهای مناسب برای هر نوع مو آشنا می کنیم :

1-شامپو برای موهای خشک :

اگر موهای شما خشک و نرمال هستند، بهتر است از شامپوهای مرطوب‌ کننده استفاده کنید که باعث حفظ رطوبت طبیعی موها می‌شوند. شامپوهایی که حاوی روغن‌ های طبیعی مانند روغن آرگان، روغن خراطی و روغن جوجوبا هستند، برای موهای خشک بسیار مفید هستند.

شامپو مخصوص مو چرب

2-شامپو برای موهای چرب :

اگر موهای شما چرب است، بهتر است از شامپوهای فاقد چربی استفاده کنید. این شامپوها به تنظیم تولید چربی در پوست سر کمک می‌ کنند. برای موهای چرب، شامپو هایی که حاوی اسید سالیسیلیک، روغن درخت چای و آلوئه ورا هستند، مناسب هستند.

3-شامپو برای موهای رنگ شده :

اگر موهای شما رنگ شده‌ اند، بهتر است از شامپوهای حاوی مواد مغذی و مرطوب‌ کننده استفاده کنید. این شامپوها باعث حفظ رنگ و براقیت موهای شما می‌ شوند. شامپوهایی که حاوی ویتامین‌ های A، C و E هستند، برای موهای رنگ شده بسیار مفید هستند.

4-شامپو برای موهای ضعیف و شکننده :

اگر موهای شما ضعیف و شکننده هستند، بهتر است از شامپوهای حاوی پروتئین و کلاژن استفاده کنید. این شامپوها باعث تقویت و ضخیم شدن موها می‌ شوند. شامپوه ایی که حاوی پروتئین‌ های گیاهی مانند کراتین، پروتئین سویا و پروتئین گندم هستند، برای موهای ضعیف و شکننده بسیار مفید هستند.

شامپو مناسب انواع مو

5-شامپو برای موهای آسیب‌ دیده :

اگر موهای شما آسیب دیده‌ اند، بهتر است از شامپوهای حاوی عصاره آلوئه ورا، روغن نارگیل و پانتنول استفاده کنید. این شامپوها باعث ترمیم و تقویت موهای آسیب‌ دیده می‌ شوند.

استفاده از محلول رزماری :

محلول رزماری یک روش خانگی طبیعی برای پرپشت کردن موهاست. رزماری یک گیاه با خواص مفید برای پوست و موهاست و می‌ تواند به شما کمک کند تا موهایی پرپشت‌ تر و حجیم‌ تری داشته باشید.

برای تهیه محلول رزماری می‌ توانید به شرح زیر عمل کنید:

مواد لازم:

  • یک فنجان آب جوش
  • یک قاشق غذاخوری رزماری خشک (یا یک شاخه از گیاه رزماری تازه)
  • یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن زیتون
محلول رزماری برای پرپشت شدن مو

طرز تهیه :

یک شاخه رزماری تازه را جدا کنید. اگر از رزماری خشک استفاده می‌ کنید، می‌ توانید از یک قاشق غذاخوری رزماری خشک استفاده کنید.

یک فنجان آب را در یک قابلمه بر روی حرارت متوسط گرم کنید و رزماری خشک یا شاخه رزماری تازه را به آن اضافه کنید.

حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم کنید تا عصاره رزماری در آب آزاد شود.

آب را از حرارت بردارید و آن را کاملا خنک کنید.

عصاره رزماری را از آب جدا کرده و به یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن زیتون اضافه کنید.

مخلوط را به موهایتان بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا به پوست خود نفوذ کند.

حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی سر خود نگه دارید و سپس موهای خود را با آب گرم شستشو دهید.

پیشنهاد می‌کنیم برای نتایج بهتر، این محلول را یک بار در هفته به موهای خود بزنید. همچنین، اگر دچار حساسیت به هر کدام از مواد استفاده شده هستید، از استفاده از آن‌ها خودداری کنید.

تاثیر حرارت مستقیم بر مو

محافظت از موها در برابر حرارت :

استفاده از ابزار حرارتی مانند سشوار و اتو مو می‌ تواند باعث خشک شدن موها شود و پرپشتی آنها را کاهش دهد. بهتر است از این ابزارها بیشتر استفاده نکنید و همچنین از حرارت شدید نور خورشید نیز موها را محافظت کنید.

در کل، برای پرپشت شدن موها باید از موهای خود مراقبت کنید، مواد غذایی سالم و حاوی ویتامین‌ ها و مواد مغذی مورد نیاز موها را مصرف کنید، از محصولات مراقبت از مو استفاده کنید، ماسک‌ های مو طبیعی را امتحان کنید و از حرارت خورشید و ابزارهای حرارتی برای مدت طولانی استفاده نکنید. همچنین، برای حفظ سلامت موها، باید از مواد شیمیایی و محصولات آرایشی نامناسب برای موها اجتناب کرد و برای مصرف محصولات بهداشتی برای مو، بهتر است به نوع موی خود توجه کنید و محصولاتی را انتخاب کنید که برای آن مناسب است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*